KAKOVOST SMO LJUDJE Številka 2, april 2001 |
|||||||
DESET MODROSTI ZA DOBRO
POČUTJE MED
LJUDMI 1.
Išči le dobro med ljudmi in k temu dodaj! 2.
Ne ponižaj drugega, da bi sebe dvignil! 3.
Ne hvali se, hvalijo naj te tvoja dela! 4.
Spoštuj vsakega človeka, a v slabem mu ne sledi! 5.
Premisli petkrat, preden izrečeš kritiko! 6.
Ne sodi o napakah drugih, ker tudi sam nisi brez njih! 7.
Ne verjemi vsega, kar slišiš! 8.
Ne želi vsega, kar vidiš! 9.
Ne povej vsega, kar veš! 10.
Ne stori vsega, kar zmoreš! NIČ
NI TAKO SKRITO, DA NE BI POSTALO OČITNO! |
|||||||
Predstavitev ZDM na spletnih straneh - naša zunanja podoba | |||||||
Živimo
v informacijski družbi, ki je v vse večji meri odvisna od informacij. Če
je bilo še pred nekaj leti za uspešno poslovanje zadosten
pretežno zaprt pretok informacij znotraj organizacij, pa je z
razvojem informatike in s postavitvijo človeka v središče vse poslovnih
in družbenih dogajanj, vse bolj pomembno tudi komuniciranje javnega
zavoda (in vse ostalih delovnih organizacij) z okoljem v katerem deluje.
Star slovenski pregovor pravi: »Dober glas se sliši v deveto vas, slabši
pa še trikrat dlje.« Zato
je pomembno, da naša okolica sliši pravilne informacije o nas in se ne
spomni na Zdravstveni dom Maribor samo ob slabih izkušnjah naših
varovancev, katerih zgodbe še preradi opisujejo novinarji. S
priključitvijo ZDM na svetovno spletno mrežo (Internet) preko kabelske
povezave, se nam odpira možnost, da našim varovancem in zainteresirani
družbi ponudimo informacije o našem delovanju in naših dosežkih.
Od srede 18.04.2001 je na našem spletnem naslovu postavljena nova
spletna stran ZDM. Pri kreiranju naše spletne strani smo želeli doseči naslednje postavljene cilje:
Spletna
stran zajema naslednja področja: 1.
Predstavitev ZDM včeraj,
danes, jutri 2.
Organizacija Opisana
je organizacijska struktura ZDM in predstavljene organizacijske enote 3.
Ponudba storitev Objavljeni so delovni časi dispanzerjev in ambulant po lokacijah in organizacijskih enotah 4.
Izbira zdravnika Objavljen je seznam zdravnikov, ki še sprejemajo varovance 5.
Nujna pomoč Zajema telefonske številke reševalne službe in urgence, ter delovni čas in lokacije dežurne službe 6.
Spoznajte nas Predstavitev posameznih služb in dejavnosti, ki se odvijajo v ZDM 7.
Projekti Opis projektov, ki trenutno potekajo v ZDM 8.
Nasveti Objavljeni so članki in publikacije naših sodelavcev ter preventivni nasveti, ki jih pripravlja Referat za zdravstveno vzgojo 9.
Aktualno Novice, obvestila, kadrovske spremembe 10.
Pritožbeni sistem Opis možnosti podajanja pritožb in pohval 11.
Povezave
Vaše predloge, mnenja in dopolnila lahko pošljete po interni pošti na ime: Nuša Dakovič, organizator notranje presoje sistema vodenja kakovosti, uprava ali na elektronski naslov: Nusa.Dakovic@zd-mb.si. |
|||||||
Vprašanja in odgovori | |||||||
V:
Vpeljava ISO standarda po mnenju nekaterih pomeni samo več birokracije
in papirnih obveznosti, ter vse manj časa za delo s pacienti. Kakšne
koristi si torej lahko zaposleni obetamo od sistema vodenja kakovosti? O: V
človeku je gonilna sila, ki ga vzpodbuja k napredku, k temu, da
razmere spreminja in rezultate svojega dela izboljšuje. Zavoljo tega se
tudi medicina zelo hitro spreminja in napreduje. V človeku
pa je tudi težnja, zavoljo katere hoče biti boljši od drugih. S tem
pa se sproža medsebojna konkurenca, kar tudi prispeva k napredku. Tudi
v zdravstvu težimo za tem, da bi bolnikom čim hitreje in čimbolj učinkovito
pomagali ob upoštevanju realnih finančnih možnosti. Želimo povečati
zadovoljstvo naših varovancev in tudi nas izvajalcev zdravstvenega
varstva. Zavoljo tega tudi v zdravstvu prevzemamo mednarodne standarde
ISO za vodenja razvoja kakovosti. Že dosedaj ugotavljamo, da je
Zdravstveni dom Maribor v preteklosti bil nosilec razvoja zdravstvenega
varstva, je to tudi sedaj in želi biti še naprej. Ker gre za
mednarodno veljavno metodologijo, ki zagotavlja tudi mednarodno
priznanje kakovosti, smo se tudi v našem zavodu odločili za pridobitev
certifikata mednarodnega standarda ISO 9001. ISO
standard poslovnim sistemom ničesar ne vsiljuje. Sami se moramo
dogovoriti za svoje želje, pravila pri upravljanju projekta kakovosti
in se jih potem držati. Standard ISO praktično ne bo povečal »birokracije«
pri konkretnem delu zdravnikov v ambulantah. Ker pa je projekt
mogoče upravljati samo na način sledljivosti na področju odločanja
in odgovornosti, je potrebno voditi določeno dokumentacijo, vendar na
višji upravljavski ravni, na pa konkretno v ambulantah. V zdravniških
timih bo potrebno izboljšati predvsem nekatere metode dela, večkje
medsebojne odnose in odnose do naših varovancev, za kar pa ne bo
potrebno pisati ne vemo kakšnih papirjev. Koristi: boljši učinki našega dela, večji strokovni razvoj z inovativnostjo, večje zadovoljstvo vseh (varovancev, plačnikov, izvajalcev, okolja). Predstavnik vodstva za sistem vodenja kakovosti prim. Vreča
Ciril, dr. med., dr. stom. spec.
|
|||||||