KAKOVOST SMO LJUDJE Številka 3, maj 2001 |
||||||
Sistem vodenja kakovosti | ||||||
1.
Zgradba sistema vodenja kakovosti Zdravstvena
dejavnost je zapletena dejavnost družbenega pomena, kjer se prepletajo
številna hotenja vseh udeležencev v sistemu zdravstvenega varstva. V
sistemu zdravstvenega varstva tako sodelujemo: izvajalci, varovanci in
plačniki zdravstvenega varstva. Nad nami bdi država z institucijami,
ki na različne načine skrbijo za kakovostno izvajanje plana
zdravstvenega varstva v celoti in za kakovost zdravstvene dejavnosti.
Vsi udeleženci vplivamo na izboljšanje kakovosti storitev in smo njeni
sooblikovalci. Sistem
vodenja kakovosti ZDM smo zato oblikovali tako, da se čim hitreje in
kakovostno odzove na spremembe v okolju v korist izboljšanja storitev
zdravstvenega varstva. Sistem vodenja kakovosti deluje v obliki zanke
kakovosti, prikazane na sliki 1. NAČRTOVANJE
Vodilo:
S pomočjo načrtovanja stvari, ki so očitne in jih ne vidimo postanejo
vidne. ZAGOTAVLJANJE
VIROV ZA IZVAJANJE STORITEV ZDRAVSTVENEGA VARSTVA Za
izvajanje kakovostnih storitev zdravstvenega varstva so potrebni
naslednji viri:
IZVAJANJE
OSNOVNIH IN PODPORNIH PROCESOV, TER PODPORNIH DEJAVNOSTI Definicije
procesov:
Definicija
podpornih dejavnosti:
Kadar
pri uvajanju sprememb ugotovimo, da nam funkcionalna organizacijska
struktura in s tem razdelitev na službe in organizacijske enote, ne
prinaša želenih končnih učinkov ali racionalizacije, ustanovimo
teame. V teamu so zbrani glede na postavljene cilje naši najboljši
strokovnjaki. Aktivnosti teamov pojmujemo kot podporne dejavnosti
osnovnim in podpornim procesom. NADZOR
NAD IZVAJANJEM PROCESOV IN DEJAVNOSTI, TER SISTEMA
VODENJA KAKOVOSTI Delovanje
celotnega sistema vodenja kakovosti spremljamo:
USPOSABLJANJE
ZAPOSLENIH Največ,
kar lahko posameznik stori na področju izboljševanja kakovosti, je
stalno strokovno usposabljanje. Pri delu si sicer naberemo obilico izkušenj,
ki pa jih moramo nujno oplemenititi z ustrezno povezavo s teorijo.
Stalno strokovno usposabljanje je edini način, da izvajalec obnavlja in
dopolnjuje potrebno znanje in spretnosti za kakovostno delo. IZBOLJŠEVANJE
SISTEMA VODENJA KAKOVOSTI IN IZVAJANJA STORITEV Izboljševanje
kakovosti je sistematičen pristop k odkrivanju težav v sistemu
kakovosti in pri izvajanju storitev, ocenjevanju dosežene ravni
kakovosti, postavljanju ciljev kakovosti ter načrtovanju, vpeljavi in
spremljanju učinkov sprememb. Stopnje
izboljševanja sistema vodenja kakovosti so naslednje:
Izboljšave sistema kakovosti uvajamo s korektivnimi in preventivnimi
ukrepi. S korektivnimi ukrepi odpravljamo vzroke neskladnosti, ki se
pojavijo v sistemu kakovosti in izvajanju storitev zdravstvenega
varstva, s preventivnimi pa preprečujemo njihov
nastanek. SPREMLJANJE
ODZIVA OKOLJA Poslanstvo ZDM je v zadovoljevanju potreb prebivalstva po zdravstvenih storitvah, zato smo v naš sistem vodenja kakovosti vključili tudi pritožni sistem in merjenje zadovoljstva uporabnikov zdravstvenih storitev. Z ocenjevanjem dobljenih rezultatov spremljanja zadovoljstva uporabnikov in pritožnega sistema dobivamo pomembne informacije o učinkovitosti našega sistema kakovosti. Te informacije so pomembne pri nadaljnjem načrtovanju sprememb in izboljšav našega dela. Prav tako pri odločitvah o novih strategijah poslovanja in novih ciljih politike kakovosti upoštevamo pobude in pridobimo soglasja naših ustanoviteljev, plačnika (ZZZS) in državnih institucij, ki so odgovorne za zdravstveno politiko na državni ravni (Ministrstvo za zdravstvo, Zdravniška zbornica, Zbornica zdravstvene nege idr.).
2.
Dokumentacija sistema vodenja kakovosti Postopki
in aktivnosti v sistemu vodenja kakovosti so dokumentirani. Dokumenti
kakovosti predstavljajo vez med zamislijo in izvedbo, vez med številnimi
izvajalci nalog in omogočajo razvidnost dela. Dokumentacija sistema
vodenja kakovosti je vsebinsko in oblikovno usklajena tako, da so
dokumenti razumljivi in olajšujejo ravnanje. Dokumentacija je izdelana
na način, ki predvideva selektivno rabo dokumentov in je namenjena
dokazovanju sposobnosti obvladovanja sistema vodenja kakovosti, ter učinkovitemu
in kakovostnemu izvajanju storitev. Cilj
dokumentiranja sistema vodenja kakovosti je čimbolj natančno popisati
tiste točke delovanja ZDM, na katerih je mogoče presojati kakovost in
jo izboljšati. Dokumentacija
sistema vodenja kakovosti vključuje:
|
||||||
Spremembe, novosti | ||||||
Da bi zagotovili večjo sledljivost, preglednost in dokumentiranost vseh naših strokovnih usposabljanj, ki se jih udeležujemo delavci Zdravstvenega doma Maribor, smo se odločili za poenotenje prijav na usposabljanja. Do sedaj smo se na usposabljanje prijavljali vsaj na tri načine: posameznik je napisal prošnjo za
Zaradi različnih načinov prijave, ki smo jih uporabljali, nismo imeli pravega pregleda nad procesom usposabljanja, zato smo uvedli sledečo spremembo: Od 1. junija naprej se bomo za prijavo na usposabljanje posluževali enotnih obrazcev. Obrazce lahko dobite v tajništvih organizacijskih enot ali v kadrovski službi. Obrazec izpolnite sami ali vam v dogovoru s tajništvom obrazec izpolnijo tam. Odobritev usposabljanj še naprej poteka po načinu, ki je zapisan v našem PRAVILNIKU O STROKOVNEM USPOSABLJANJU ZAPOSLENIH V ZAVODU. Izpolnjen in odobren obrazec je pogoj, da vam bomo zagotovili plačilo usposabljanja. |
||||||